fredag 14 mars 2008

Länge sedan...........

Ja ibland rusar tiden ifrån oss och jag kan inte i dagsläget säga om det är bra eller inte. *ler*
Min snutta Elina drog från behandlingshemmet i måndags. Vet att hon just nu är hemma hos sin ena syrra i Södertälje och ska tydligen stanna där tills måndag.
Jag har hunnit att sticka 2 ponchos i mohair på tjocja stickor. Ska virka en snygg halskant.
Stickat 2 tjocka stora trekantsschjalar till 2 av döttrarna.
Stickat en jättestor i mohair med glada färgränder till mej och en mindre till en kompis.
Stickat 3 tröjjor till mej själv. Det ni.........*skrattar*
Alla 3 är stickade nerifrån och upp med instickade ärmar.
1 lila, som jag fortsatte från midjan och upp, avmaskade för halsen, la upp nya maskor och fortsatte bak hela vägen ner.
1 svart , med tokglada ränder. Passar jättebra till påsk. Där lämnade jag helt öppet upptill och virkade små tåtar som man knyter ihop ärmarna med....Ja ni kommer att se hur den ser ut.
Sedan 1 svart / vit randig. Många varv med långmaskor och den har jag inte orkat att sy ihop än eftersom jag måste sy ihop dom vita varven med vitt garn och det svarta med svart.
Jag menar, jag verkligen HATAR att sy ihop när det är enkelt ....Det här avskyr jag.

Jag har haft mindre tid till stickorna nu på ett par veckor. Jag har istället bakat massor med kanelbullar, kakor, mjuka kakor t.ex. toscakakor, chokladkakor mm och frallor. Så jag har fyllt en hel frysbox på campingen med bröd som alla som vill kan köpa för en billig peng.

Vi har även haft vår campingbytarhelg på campingen. Vi var ute , helgen som var från torsdagen till söndagen. På lördagen hade vi 2 vändor med bytesplatser.
Söndagen välkomnade vi 5 stycken nya familjer till oss. Då bjöd vi på ärtsoppa, varma frallor med smör och ost. Kaffe och kakor efter. Alla verkade vara belåtna.
Vi har varit iväg och handlat in olika godis, läsk, vatten, kaffemuggar, servetter, små pappersassiettter, kaffeskedar i plast mm.mm. Och just nu är vårt vardagsrum fyllt av olika saker.
Det är massor som ska göras innan sommarcampingen öppnar den 19 april.
Är nästan klar med städlistor och placeringslistor. Men eftersom vi har 3 platser över hux flux, på grund av sena bortfall så måste jag vänta och kolla vilka som ska vara där innan dom blir klara.
Vi var i Tumba i onsdagskväll på campingvärdsmöte med Caravan Clubs styrelse. Roligt och lärorikt fast det blev sent innan vi kom hem.
Ja som ni märker så har vi häcken full som vanligt.
Och jag som varit så jävla duktig , sedan den 7 januari och gått ner 18 kilo, brakade totalt ihop idag och vräkte i mej 1 hel påse med bilar + 2 st sport lunch, värre än kexchoklad.
Men på måndag ska jag köpa mitt gymkort igen och då blir det styrketräning minst 3 dagar i veckan.

1 kommentar:

Suss sa...

Jag ville gärna se din nyuppdaterade blogg. Du har fullt upp som vanligt och jag tycker att du är enastående som hinner och orkar allt. Det är ju sådant som måste tära på själen också..

Stickningarna är roliga att titta på, jag drömer mig tillbaka till den tid jag satt med stickningar hela tiden, för tro det om du vill, jag har varit besatt i min ungdom.