fredag 11 januari 2008

3 ponytröjjor


Tjejjerna hade en målarbok med olika ponysar i.
Sagt och gjort.
Jag rutade av dom och stickade varsin.
Fick sticka ett helt gäng till kompisars döttrar med i olika storlekar.
Det som tog längst tid var att fixa till mönstret och hitta färger i samma garnklass.
Köpte otroliga mängder Symfoni genom garntjänst.
Hittade ett gammalt kvitto häromdan. Då i början på 80 talet kostade ett 50 g nystan med Symfoni 4.90. Jag köpte 20 nystan svart, 20 nystan vitt, 10 nystan av varje färg. Det kom STORA paket då. *asg*
Emma står i mitten, Hanna till vänster och Ida till höger.
Allt i egen design.

2 kommentarer:

Heidi sa...

Så söta dom är:)

mamsen sa...

Jag undrar bara...
Du som stickar så mycket och fint,
har du ett nystan i svart Symfoni från Garntjänst liggande hemma.
Jag betalar vad de tar, 19:- + frakt.

Garntjänst har haft slut med färgen och jag har en tröja på gång till en son.

Tack för svar!
ch.norin@telia.com

En fin Advent,
Christina.