fredag 11 januari 2008

Dopklänning


Den här klänningen hittade jag mönster på i ridningen MIN VÄRLD, som fanns för 26 år sedan. Det är min dotter Emma som poserar så fint. *ler*
Sedan har även mina döttrar Hanna, Ida och Elina hadt den. + 7 av mina barnbarn.
Mitt äldsta barnbarn Sandra är bara 1½ år yngre än Elina , så dopklänningen kom verkligen till användning.
Kommer ihåg att jag hade 3 veckor på mej att hinna få den klar, samtidigt som jag skulle se efter min äldsta dotter Tesa, då 10 år och min son Kristoffer då 4 år. Och Stoffe var i värsta trotsåldern, han är även förståndshandikappad, epileptiker mm.
Så jag stickade på nätterna och satt nästan och sov. *ler*

1 kommentar:

Soili sa...

Vilken ljuvlig dopklänning.
Har själv virkat 2 stycken på-70 talet.Men tyvärr inga bilder på dom.Undrar om det virkas sådana klänningar nuförtiden?