torsdag 10 januari 2008

Första inlägget här....

Stickade 100 sockar förra vintern och skänkte till hemlösa kvinnor. Även sockar med långa skaft. Men just den här modellen var jättesköna att ha på fötterna.


Min ena dotter i den som blev mitt provexempel.



Ska bli så roligt att fixa min alldeles egna blogg igen. Har saknat ett ställe där jag kan visa upp vad jag håller på med. *ler*







Så nu blir det lite gammalt som kommer med. Jag har blivit tokig i att sticka tunikor.






Den här är just nu i min storlek men jag har tänkt att den ska bli jättestor om ett par månader.








4 kommentarer:

Heidi sa...

du tycks vara en stickerska utöver det vanliga. Det skall bli roligt att följa ditt bloggande!

/heidi

StickLena =KnitLena sa...

Vi verkar ha liknande attityd. Du stickar till hemlösa kvinnor och jag till nödlidande barn 5-15 år i Rumänien!
För några år sedan så jag en man i centrala Göteborg med rödfrusna händer. Så jag erbjöd honom mina vantar. Då sa han att det inte var någon idé, han skulle bara tappa bort dem. Då kom jag plötsligt ihåg min barndoms vantar med snodd emellan....

Mimmi sa...

Dina tunikor är underbara, är det ditt eget mönster?

Eva i Halmstad sa...

Jättefina tunikor.
Ha de gott, Eva.