fredag 1 februari 2008



Dagens skörd av garner som kom med posten från tradera idag.

Jag är livsfarlig bland garnerna. Vill ha ALLT............

I tisdags var jag till min lilla ICA butik och hämtade lika mycket. Nu får jag INTE köpa ett enda nystan till på minst 20 år.

Jag har nu 2 fyllda garderober med garn, en ½ klädkammare ( ni vet en sådan som man kan ställa in en säng i och ha som ett minrum), papplådor, IKEAkassar 3 stycken........Ja ni vet att ibland MÅSTE man ha garnet under näsan för att komma ihåg det och ibland måste man stirra på garnet ett tag innan det fastnat i huvudet vad det ska bli........

Hade i alla fall DUNDERTUR idag. Under min och Happans 1½ timmes prommis fick jag ett SMS. Det låg paket med garn på lilla ica. Och den gick vi förbi på hemvägen, så jag kunde bara plocka upp det på vägen hem. SÅ skönt.

Solen lyste lite mellan molnen när vi var ute. DÅ blev det underbart. Och redan 1 februari. Då blir det ljusare och lättare i sinnet.

Viktminskningen håller i sej. Inte fort med mellan 2-4 hg per dygn. Så vi ska fortsätta med ren kur, jag och min man. Det syns verkligen på honom. Han har gått ner 12 kg och jag nästan 9 kg.

Så nu ångrar man sej lite att man inte vågat sej på Cambridgekuren tidigare.

2 kommentarer:

Cicki sa...

Sån är jag när det gäller mina tyger. Blir alldeles varm inombords när jag hittar ett snyggt tyg. Men det är samma sak där, en del måste ligga till sig innan man vet vad det ska bli. Har ett svart/vitt/grått nu som jag är så kär i och måste ta fram och känna på ibland. Jag är inte säker på än vad det ska bli men jag lutar åt kuddfodral.

Anonym sa...

Vad du är duktig Monkan.Önskar jag kunde sticka men det är inte min grej.Kramar Moja