måndag 4 februari 2008

TISDAG.

Som vanligt är det jämntjockt utanför fönstret, men på något konstigt sätt får det inte ner mitt humör längre, inte sedan jag började hårdbanta. Idag skyller jag mina humörsvängningar på SOCKRET.
Ja till idag har jag gått ner 10.6 kg. Har 10 kg kvar innan jag ska börja med sallader och kokt kyckling igen. *ler* VET att jag måste ändra hela vår livsföring. Men samtidigt kan man inte förbjuda allt, utan 1 dag i veckan ska jag få äta sådant som är förbjudet. Som stekt potatis med stekt lök......Åhhhhhhhhhh va gott.

Diskmaskinen bestämde sej för att inte längre hjälpa oss. Så nu får jag diska för hand. Men det gör inte så mycket. Jag får väldigt rena fina händer. *ler* Och vi är bara 3 kvar i familjen. Det var värre förr när jag var ensamstående med 6 barn och skulle hinna hålla disken borta.

Vi var till 2 av döttrarna i Eskilstuna i söndags. Och vilket j***a väder det var på ditvägen. Trodde vägverket skulle ut och ploga stora riksvägar redan på morgonen. Men ICKE. Det var så mycket modd på omkörningsfilen. Och så låg det en person som inte vågade köra knappt, utan låg på 70 på 110 väg. *inte roligt*

En ROLIG sak var i går morse. Jag tittar alltid på MorgonTV på TV4. Och igår var det någon som sjöng OPERA.
Happan låg och sov som vanligt bredvid TV:n. Men så började han YLA som 17 när tjejjen ylade på TV. Han vaknade till och såg helt förvirrad ut men så hörde han ljudet igen och började yla i takt. Jag har inte kommit underfund med om han gillade det eller inte. *skrattar*

STICKNINGEN går framåt. Har stickat 3 tunikor sedan i torsdags. Har börjat på en till sommaren, där man kan ha kortärmad t-shirts och korta tights under. Dom är med knytband. Jag tycker dom är jättesöta, men jag är ju klart jävig.

Hur går det för era handarbeten ??????

1 kommentar:

Cicki sa...

Du är så himla duktig med din bantning. Jag är verkligen grymt imponerad. Dina tunikor är underbart fina och jag är inte jävig så jag får tycka så....:-))) Hur går det då med mina handarbeten. Ska sy ett löv till idag sedan har jag fyra stycken svarta med silvertråd till salu. Hinner jag ska jag sy eller i alla fall klippa till några burkar.